Misery

Hejhej. Sitter och försöker hitta någon snygg vinterjacka, men det är ju inprincip omöjligt att hitta någo fin, som INTE ruinerar mig. Är iallafall på lite bättre humör nu, var inte sådär asglad förut som ni förmodligen märkte, haha. Tog rätt lång tid i stallet idag, beror nog på att jag och hanna satt och prata med madde i flera år typ, haha. Så himla skönt att inte stressa ibland! Men tillslut tog vi tummen ur röven som hanna så fint uttryckte det och började borsta razzel och mysan. Fick skjuts hem idag också! =D

Nu ska jag snart ta en VARM dusch, för jag fryser. Sen ska jag kolla på trueblood, haha inge ovanligt. puss




Skitdag

hej, idag är det en riktig skitdag! Har typ inte hänt någonting positivt idag, skulle väl möjligtvis vara att jag fick vg på matteprovet då. Försov mig lite i morse så hann inte äta frukost, och självklart var det skitäcklig mat idag i skolan. Hade no prov som jag nästan fick anstränga min hjärna till döds på för att komma på svaren, eftersom jag var så jävla smart och kollade på trueblood igår istället för att plugga. Det tänker jag ju inte göra om kan jag säga. Just nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar, är helt jävla fucking utsvulten. Varför ska det alltid vara så äcklig mat i skolan för? Idag var det "krämig kebabgryta" gott? nejförihelvete skiten såg så äcklig ut så jag kunde inte ens smaka. Kom på 1 till bra sak, köpte en gosig, grå halsduk och en fin ring på vägen hem från skolan! Är iallafall uppe i 2 positiva saker nu, good. Ska rida ut med hanna sen, lär ju antagligen ramla av i en stor fet vattenpöl eller nått liknande. Nu ska jag gå och ta ut maten ur ugnen. Kanske får brännskador. Hejs.


passande bild från slutet på nian!


Jag ska sakna dig imorgon

Kom hem från skolan för ett tag sen. Fick inte sluta tidigare idag på engelskan ;[ det brukar vi ju alltid få! Hade no först idag, hade genomgång ingör provet på torsdag, jag hängde med ganska bra och det känns faktiskt som att jag fattar det mesta! Efter no:n hade jag matte = prov. Tror det gick rätt bra faktiskt, svara iallafall på alla uppgifter. Sen vare lunch, sen franska = läxförhör. Det gick inte lika bra.... Orkar aldrig engagera mig i franska läxorna, så trååååååkigt. Sen hade vi engelska somsagt.

Nu ska jag göra någon god jävla mumsig mat hade jag tänkt, och sen tänkte jag kolla på true blood, avsnitt nummer 4 är jag på nu. Det är faktiskt riktigt bra! Ska till stallet en snabbis ikväl och görs grejerna, orkar inte rida. Är helt astrött. Så ah, nu vet ni vad jag hålls med. hejs




Bild från skolan, jag och gabriellllaa, som är fokuserad och jobbar?!?!

 

Fuck you - Cee-Lo Green

Hej!
Har haft en ganska effektiv dag idag känner jag, förutom skolan då. Hade egentligen franska först, men den va inställd så vi hade sovmorgon, underbart! Sen skulle vi ha historia, men den var också inställd för lilla Liv var tydligen sjuk, så då fick vi sitta och uggla i skolan och vänta på klockan skulle bli tio, för kl tio fick vi nämligen våra datorer. :D Sen vare lunch och sen hade vi engelska sist, och då fick jag sluta tidigare för man fick gå när man hade skrivit klart en grej.

Så då cyklade jag hem och sen kl 2 kom madde och hämtade mig så åkte vi ut till A9 och sprang 3an, var grymt jobbigt idag men jag var en duktig emma och fortsatte springa. Dock var jag mer död än levande efteråt, men jag gjorde det ju iallafall! Sedan pluggade jag franska en kortis hemma, och sen åkte jag till stallet och red ut med hanna. CYKLADE hem efter det (köpte lite cocacola på ica på vägen hem, tihihi) och satte mig direkt och pluggade. Först engelska, sedan lite no. Har franska förhör, engelska redovisning och matte prov imorn, gött! Kände iallafall att jag har bra koll på matten så den behöver jag ej plugga på. Nu har jag precis laddat över några true blood avsnitt till nya bärbara datorn, så ska ta en dusch och sedan ska jag lägga mig i sängen och kolla på true blood =) hejs


words come easy when they're true

Hejsan, har varit en ganska tråkig dag idag. Har mestadels pluggat matte + no, sen så har jag ridit ut med gabriella också, och varit och gymmat med louice på badhuset. Var väldigt, väldigt välbehövligt för mig att gymma, och jag känner redan nu att jag kommer ha en fet, go träningsverk imorn, yeeey. Inte en chans att jag kommer ta mig uppför spiraltrappan iallafall. Får väl åka hissen med gabriella och louice, fast neeeeee. För jag hatar hissar, då tar jag hellre en halvtimme på mig att komma uppför trappen än att åka hiss!

Annars så ska jag bara plugga, rida med hanna, och åka till A9 och springa med madde imorn. Det blir kanon det, förutom pluggdelen. Men nu ska jag göra något annat, blir nog ett true blood avsnitt! :) puss


bild från förra veckan eller nått, vem fan bryr sig.

25 September

Hello!
Det gick kanonbra på tävlingen idag! Första klassen var 1 m clear round, och där gick vi nolla. Andra klassen var också 1 m, fast med A:0/A:0 (omhoppning) och där gick vi dubbelnolla :) Våran första dubbelnolla! Så jag är jättenöjd med dagen och Razzel har varit skitduktig och skött sig toppenbra. Så nu vilar vi upp oss genom att ta en skrittur imorn, sen tar vi nya tag och taggar inför tävling i grums nästa helg. Blir lite intensivt nu i slutet på tävlingssäsongen, men sen får ju pärlan vila hela vintern, så det går verkligen ingen nöd på honom.

Men nu är jag väldigt trött eftersom jag gick upp kl 6 imorse, så nu ska jag halvsova till ett one tree hill avsnitt tänkte jag. Imorn måste jag plugga plugga plugga. Skittråkigt, men vill man ha bra betyg så vill man. Ska iallafall försöka hinna med att skritta ut med gabriella imorn också, och sen dra och gymma med louice. Det behövs, för helvete vad onyttig jag har blivit på sista tiden :c ajaaaa, man lever ju bara en gång =D hejda


BLI MIN, DUMMA JACKA.  Så jävla ovärt att jag hittar en sån här fin, men tunn jacka när vinter börjar närma sig :(

All I want for christmas is... ALOT OF PRESENTS

haha kunde inte låta bli. Jag och lojsan pratade i skolan idag om att det är så kul, för när det är jul så skriver verkligen ALLA på typ facebook eller bloggar typ: "All I want for christmas is you" Men jag kör min egen variant och säger att allt jag vill ha på jul är julklappar :D haha det är ju faktiskt det som är bäst med julafton, klart det är lite mysigt med typ all julmusik och julmat, men presenterna är ju helt klart det bästa! :D

Mariah Carey – All I Want For Christmas Is You PRESENTS

Nog om det! På sista lektionen i skolan hade vi idrott, och vi skulle till lisashöjd och springa där, det gick sketa bra när jag och louice sprang (såklart?) och vi fick sluta redigt mycket tidigare = glad emma. Backen hem var dock lite jobbig, menmen. Jag överlede ju iallafall så. Första jag gjorde när jag kom hem var att halsa 2 glas cola, sen gjorde jag falukorv och mackaroner, så nu är jag väldigt mätt och belåten, så nu står jag mig i många timmar innan jag blir hungrig igen. Och det behövs det för jag ska byta om nu och sen åka direkt till stallet. Ska rida ett kort dressyrpass på banan och bara rida igenom razzel, sedan ska han tvättas och manen ska knoppas och grejerna ska putsas och ah, ni ser. Jag är en busy woman nu i några timmar. Så nu ska jag byta om, och sen trampa ner till stallet på min tröga cykel. Ikväll ska jag sova tidigt och tagga tävling imorn. HEJDÅ


Jag på pappsens 50-års kalas, som ni ser har jag sparat ut skägg

I’m losing myself to a terrible mess that’s impossible to fight

hejsan, jag har nyss ätit kvällsmat och nu ska jag snart duscha. Red ut med Hanna i skogen idag, alltid lika trevligt! Har min gamla dator igen nu så nu har jag lite mer bilder osv igen. Det är ju lite bra. Dricker cola just nu också, muuums. Blev så colasugen i stallet så jag blev nästan aggressiv,hahaha! Och så kommer madde ut med en cola i handen och ser skitnöjd ut, då blev jag avundsjuk faktiskt, hoho. MEN, dricka cola bäst som dricka cola sist, som jag säger. Iallafall frånochmed nu säger jag så. Men nu ropar duschen på mig. ciao


Jag är helt enkelt awesome på att rosa mackor


Nightmares

Billie The Vision & The Dancers – Nightmares

Where are you Pablo, I’ve looked everywhere for you,
where are you Pablo, why don’t you answer the phone,
where are you Pablo why don’t you open the door,
did you go to your brother in Stockholm, did you go to London again?
What’s going on Pablo,
tell me what the fucks going on,
where are you Pablo?

Everything went upside down in a second and I couldn’t go back to sleep
and I cannot breathe as long as I got this one hell of a bad decease,
and the nightmares came over me again
And my intention was not to hurt you but
I guess that’s what I did,
all the times I’ve tried to explain to you what’s going on inside my head,
and the nightmares came over me again

you know I need you
I’d never let you go
I love you Pablo you said you’d never leave me,
where are you Pablo?

25 cigarettes in a chain and I don’t usually smoke at all,
25 blocks without a cane and I don’t usually block at all
and the nightmares came over me again

and I got some bad motherfuckers to deal with
and they came for me to tonight and I’m losing myself to a terrible mess that’s impossible to fight
and the nightmares came over me again

you know I need you
I’d never let you go
I love you Pablo you said you’d never leave me,
where are you Pablo?

You know the little girl I was talking about
she was hanging in a rope,
I’m so exhausted and I’m so tired of this
so don’t expect from me to cope
and the nightmares came over me again

and I said shoot me if you really hate me
and then he shot me in the head
and I could see it all happen right before my eyes
and I was lying down there dead
and the nightmares came over me again

you know I need you
I’d never let you go
I love you Pablo you said you’d never leave me,
where are you Pablo?


Jag fattar allt och ingenting

har nyss ätit mat, och det var underbart för jag var så galet hungrig! Maten i skolan är ju förfan inte ätbar överhuvudtaget, usch. Har varit en rätt seg dag i skolan, men det beror nog mycket på att jag hade väldigt ont i huvudet och var hungrig. Slutade ganska tidigt som tur var! Nu ska jag byta om, sen ska jag åka ner till stallet och rida. 

När jag kommer hem ska jag kolla klart på andra trueblood avsnittet. Kollade ju på hela första igår, och det slutade så himla spännande så jag var tvungen att kolla början på andra. Tyckte det var sådär bra, men ändrar kanske uppfattning när jag har sett några avsnitt.

Imorn har jag först dans i skolan, sen historta, samhäll och sist idrott. Terränglöpning på lisahöjd ska vi roa oss med imorn på idrotten. Sen ska jag cykla hem och sen direkt iväg till stallet. Då ska jag rida och sen putsa och fixa iordning alla grejer inför lördag, eftersom vi ska tävla då =D Men nu ska jag åka. Hejdå


har bildbrist så tog bara en som fanns på datorn

22 september

Orkar inte skriva detaljerat, så, min dag:

  • Skolan
  • Slutade halv 1
  • Åkte hem och åt tacos med gabriella, GOTT
  • Pluggade
  • Åkte förbi gabriella vid halv 5, så cyklade vi till stallet
  • red först ut en sväng med gabb, hoppade några språng sen, gick toppen
  • Åkte hem vid 7, åt kvällsmat
  • Pluggade, naturkunskap denna gång, känner att jag helt enkelt ÄLSKAR naturkunskap
  • Duschade

Så nu ska jag kolla på true blood för det orkade jag inte igår. Skolfoto imorn i skolan, asa kul. Hejs


I swore I'd never fall again, but this don't even feel like falling

Har precis duschat. Duscha så länge så det var typ dimma i hela badrummet, haha. Men jag frös innan så det var gosigt. Gick hyffsat bra hos tandläkarn, jag överlevde, skötte mig (sprang inte iväg och och låste in mig på toaletten eller något liknande) och klagade inte en enda gång på att det gjorde ont, var tillochmed ganska trevlig mot tandläkarn. Brukar inte vara det annars eftersom jag hatar tandläkare, vem fan vill vara tandläkare egentligen? Fattar inte det roliga med det faktiskt. Sitta och pilla i folks käftar och säga om det ser bra ut eller inte, eller också plåga folk genom sprutor eller annan skit. Nej fyfan, tandläkare kommer jag aldrig bli! En liiiiiiten gnutta bra att dom finns dock, så vi slipper bli tandlösa =D Men nog om tandläkare! Jag och mamma åkte till stallet när jag kom hem, så idag tog jag mig premiärtur barbacka på razzel. Jag överlevde !!!!!! Nej, nu var jag lite elak, min gos är ju jättesnäll. Red dressyr på banan iallafall, för säkerhets skull ;) Sen åkte jag och mamma till myway och köpte cola, båda var så galet colasugna. Inte ovanligt, jag vet, jag vet. Men vad gör man? Är man fast i cola träsket så är man, och jag kan inte direkt säga att jag har något emot att vara colaberoende, det är ju så goooooooooooott. Så nu ska jag gå och hämta lite cola sen ska jag kolla på det allra första True Blood avsnittet. hejs


jag har inte tagit typ en enda ny bildjävel så ni får hålla till godo med denna som jag redan visat typ 2137 gånger


Nightmares- Bille the vision and the dancers

Sitter och äter stekt ägg, bacon och makaroner just nu, det är smaskens det. Tillskillnad från skolans mat, var köttfärslimpa till lunch idag och den såg ut som uttorkad kattmat, så den våga jag inte ens smaka på. Dagens lektioner var:

  • Naturkunskap
  • Matte
  • Franska
  • Engelska

Slutade 15:00, 20 min tidigare, gud så gött. Haha. Cyklade hem då iaf och ah, nu sitter jag här somsagt och äter. Ska snart iväg till #%¤"%%¤###¤#¤#%¤% tandläkarn, HATAR tandläkarn. Ska göra samma sak som jag gjorde för några veckor sen, rotfylla om min elaka tand. Gör inte så ont iallafall som tur är, men ändå, tror dom att jag har lust att spendera hela min uppväxt på folktandvården eller? Nej, just det. Har ju faktiskt bättre grejer att fördriva tiden med. Efter tandläkarn ska jag till stallet, idag blir det dressyr på banan. För tillfället är alla hinder borta från banan, tror den ska sladdas och så ska kanterna krattas ner. Känns iallafall väldigt konstigt när den är helt tom, hahah. Är ju van att se minst 3 hinder på den, oftast ännu mer.

Ikväll ska jag börja kolla på True Blood avsnitten och se om dom är något att hänga i julgranen! Kan ju förövrigt berätta att första gossipgirl avsnittet var kanonbra, spännande och intressant. Fast det är ju ingen skräll, gossipgirl är ju alltid bra, men jag kan säga såhär, dom har gjort det igen! =DD Hihi,men nu måste jag skynda mig. Kanske skriver något snabbt ikväll, det määäääärks. Herra!

Jag och finaste pärlan i gullspång i våras:



The scar you left can't be repaired

Har precis ätit kvällsmat, rostade mackor och äppeljuice. Hyffsat gott. Hade sovmorgon till 9.20 idag för franskan var inställd, efter det hade jag historia, sen svenska, sen lunch (usch, det var äcklig mat, OVANLIGT!!) och tillsist engelska. Slutade 13:40, cyklade hem då och var vid datorn en stund sen åkte jag till stallet. Red med Hanna och Emelie i skogen, kvällsfodrade sen. Nu ska jag duscha och sen ska jag kolla på Gossipgirl! Första avsnittet för säsongen, den har dock inte kommit i sverige än så det blir utan svensk text, menmen. Då blir jag förhoppningsvis lite bättre på engelska, kan behövas! Skriver imorn igen antar jag, puss!


Blås i hornet nu, för den jag en gång var

Jag är trött och jag saknar dig. Varför skulle det bli just du som blev skadad, varför inte någon annan. Blir arg på mig själv när jag har såna här stunder när jag bara tänker på hur mycket jag saknar dig, och allt roligt som vi kunde ha gjort om du blev frisk, istället för att minnas dig på ett bra sätt, ett positivt sätt. Saknar dig så mycket, och allt vi inte hann göra, men borde egentligen minnas dig som du var när du var frisk. Busig, galen, pigg men ändå så otroligt snäll. Borde tänka på allt det roliga vi har varit med om, men det är så svårt. Alla fina minnen bleknar och jag minns dig bara som på slutet. Kan inte sluta tänka om det fanns något annat vi kunde ha gjort, om det kunde ha funnits en liten, liten chans? Du betyder så mycket för mig, jag kan fortfarande inte fatta att du är borta för alltid, och ändå har det gått över ett år. Trodde det skulle bli bättre med tiden, men ärligt talat känns det ingen skillnad nu mot den här tidpunkten förra året när jag nyss hade förlorat dig, väntar fortfarande på att någon ska komma och väcka mig och säga att det bara var en mardröm. Att du finns kvar i min verklighet.
Men så är det tyvärr inte, och så kommer det aldrig mer bli. Life's not fair.



Blås i hornet nu
vad bryr jag mig om det
Att varje väg tar slut
är ingen hemlighet
Utan ett ljus som följer känns nu natten alltför mörk
och utan hopp känns allt så meningslöst
Då hör jag en röst, någonstans i fjärran
Och den ropar högt: glöm aldrig vem du är
Minns den väg du gått
du återvänder nog där
så va stark i natt
glöm aldrig vem du är
oh du kan kämpa än
blås till strid i hornet
ge inte upp förrän
din själ är fri igen

19 september

Var nyss nere vid teven och kollade hur det går med valet. Sverigedemokraterna hade 5,8 % det ogillas. Stort nej till SD i riksdagen!

Det jag egentligen ville säga var att startlistorna inför lördag har kommit upp, då är det tävling på hammarö som gäller för mig och razzel. Vi ska hoppa 1 m clear round + 1 m A:0/A:0. Ni får hålla tummarna för oss. Men jag är iallafall riktigt taggad. Fick inspiration igår när jag var med hanna på tävling, och så blir jag taggad när jag läser dom här tävlingsbloggarna:
~ www.tavlingsryttaren.se
~ "blondinHanna" på www.hippson.se

Så nu blir det hårdträning dom sista 5 dagarna. Har aldrig tävlat på hammarö förut så det blir kul, det är ju iallafall nära och bra. Skönt att slippa åka så himlans långt.




Forget my heart

hej
Har svin tråkigt, har bytt till johans gamla dator och han hade rensat den så nu sitter jag och installerar massa program igen, bl.a spotify och msn. Ett stort + är ju iallfall att den här datorn är inte lika seg! Dessutom kan man spela sims på den ;) Det kunde man inte på våran gamla för den var typ trasig på 100 olika sätt känns det som.

Gårdagen spenderade jag i skolan, sen vart det stallet - red dock inte - och sen sov jag hemma hos hanna. Vi gick och la oss hyffsat tidigt eftersom vi skulle upp 6 imorse eftersom hanna tävlade idag! Så det var 2 trötta tjejer som åkte till stallet imorse, men vi piggnade till ganska snabbt sen, efter ett tag. Och så sov vi ju i bilen, givet det! Tävlingen var iallafall i säffle, och mysan var skitfin för hanna på framridningen och framhoppningen, sen va hon en åsna inne på tävlingsbanan. Men Hanna red toppenbra och det var första hopptävlingen för dom på riktigt länge eftersom mysan har varit skadad, så jag tror Hanna var ganska nöjd ändå. Vi avslutade med donken på vägen hem, det satt fint det! Men jag har ätit så jäkla onyttigt den här veckan så imorn måste jag verkligen ut och springa. Lär ju rulla fram tillslut annars.

Men ja, nu vet ni vad jag har för mig.
herraåaå


Fick bara några bilder på hanna och mysan i collecting ring, innan de gick in på banan. Bilderna blev inte så bra men det är iallafall bilder!





Bra låt från filmen Failure to Launch (Hemma bäst)
Simon Steadman – Forget My Heart


16 september

har tråkigt och har inte direkt något intressant att blogga om så det får bli en sån här lista.

1. Hur gammal är du om fem år? 21
2. Vem var den sista du träffade? Johan
3. Hur lång är du? 167 typ
4. Vilken var den senaste filmen du såg? kommer faktiskt inte ihåg
5. Vem ringde du senast? louice
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "okej jag kommer dit då :D stanna där" till klara innan engelskan
7. Vad är dagens planer? ska hoppträna för maria, sen får jag se vad som händer.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? gifta
10. När såg du senast din mamma? imorse
11. Vilken ögonfärg har du? Grå-blå
13. Har du någon gång hittat en katt? vadå hittat?
14. Vilken är din favoritplats? sängen, så varm, go och mjuuuk
15. Vilken plats föredrar du minst? jag vet inte
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I en dyr lyxvilla i hollywood, såklart? hehe nejmen jag vet inte
17. Vad skrämmer dig? småbarn!
18. Vem fick dig att skratta senast? gabriella när vi gick hem från skolan
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? men ja
20. Har du stationär eller bärbar dator? stationär, snart bärbar!
21. Hur många kuddar har du i sängen? 1
22. Hur många landskap har du bott i? ett bara
23. Har du någon gång spytt? ja? vet nog ingen som aldrig har spytt en enda gång.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? beror på ju
25. Är du social? jag tycker det iallafall =D
26. Vilken är din favoritglass? twister kanske
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? leva livet
28. Tycker du om kinamat? blä
29. Tycker du om kaffe? nej fy sjutton
30. Vad dricker du till frukost? äppeljuice
31. Sover du på någon särskild sida? sover typ jämt på vänstra sidan.
32. Kan du spela poker? nja, lite halvt sådär.
33. Tycker du om att mysa? jadå
34. Är du en beroendemänniska? ja, tror det. iaf av cola!
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? nepp
36. Vill du ha barn? nej, det vill jag inte.
37. Kan du några andra språk än svenska? engelska och franska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? ja, när jag var liten. slutade andas för johan tappade mig i golvet.
39. Föredrar du havet eller en pool? pool, där finns det inga onda maneter som bränns...
40. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder
41. Äger du dyra smycken? har nått enstaka dyrt kanske, inte mer än så.
42. När känner du dig lycklig? när allt flyter på antar jag, när skolan inte är för jobbig, när det går bra med razzel osv.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? äpple
44. Vem är den roligaste människan du känner? finns många
45. Välj ett ärr på din kropp? har inte så många, största är på hakan sen jag cyklade omkull och fick sy ;b
46. Vad har du för ringsignal? nån som fanns på mobilen
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? inte vet jag
48. Flirtar du mycket? njae, det gör jag nog inte.
49. Vart togs din profilbild för din blogg? på tellus, i europa, sverige, värmland, kristinehamn, sandtorpsvägen, mitt hus.
50. Kan du byta olja på bilen? jamen givetvis, vem kan inte?
51. Har du fått fortkörningsböter? har ej körkort :c
52. Vilken var den senaste bok du läste? twilight antar jag
53. Läser du dagstidningen? nkp ibland på morgonen
54. Prenumererar du på någon veckotidning? nej
55. Dansar du i bilen? nej, sjunger mest i bilen.
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? mixmegapol när jag var nere i köket nyss antar jag
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? läxförhöret på engelskan.
58. När var du i kyrkan senast? var väl på skolavslutningen det.


Samson

Regina Spektor – Samson
lyssna, grymt fin låt.

Har precis pluggat matte, och det var fan inte roligt alltså, men nu har jag bara 4 tal kvar av dom som ska va klara den här veckan, och dom tar jag på matten imorn i skolan. Något mer som inte var roligt var att cykla hela vägen från brogårn upp för alla branta backar upp till djurgårn i motvind. Usch, ingenting för mig som är så lat. Hade samhäll först idag i skolan, vi blev klara med vårt grupparbete om miljöpartiet :-) Sen hade jag klassråd, sen matte och sist franska. Hade muntligt glosförhör, och förengånsskull hade jag tränat på så att jag också kunde vara med och svara, duktig emma. 

Just nu väntar jag på att mamma ska komma hem, och det gör hon vid halv 4. Då ska jag tvinga henne att åka till ejes och köpa vanliljkrämbullar och sen cola på ica, är så galet sugen på kränbullar och cola så det är ju läskigt nästan. Läskigt onyttigt äre ju också men det skiter jag fullständigt i en sån här onsdag, vill jag ha fika och cola då ska jag få det också, och så är det bara. Senare blir det stallet i guess. 
Hejdå


gammal bild från när jag prova gabbis glasögon, svär på att jag kommer få skaffa glasögon snart. Får ont i huvudet när jag läser, och om jag sitter längst bak i klassrummet när det är genomgång på tavlan så får jag verkligen anstränga mig för att fokusera blicken så jag ser vad som stå på tavlan. Inte bra!
 

Welcome to Hollywood - Flipsyde

Har nyss tryckt i mig 2 mackor, var väldigt hunrig på riktigt mat egentligen men är man lat så är man!
Hade sovmorgon till halv 10 idag, skönt. Hade naturkunskap första lektionen med våran kära lärare camilla som vi alla älskar såååååå mycket. Nej men ärligt talat, jag fattar seriöst ingenting på hennes genomgångar, och det är ju kanske inte så väldans bra. Sen hade vi iallafall håltimme för matten var inställd, men jag och louice satte oss i biblioteket och räknade lite ändå, för att inte komma efter och så. Har ju ett visst antal uppgifter vi ska ha gjort varje vecka.

Sen gick vi och åt, sen skulle Lojs ha språk så jag gick och mötte gabriella så följde jag med henne till matsalen, sen var det franska som gällde. Gjorde glosförhöret som dom andra gjorde förra veckan, det gick ganska bra. Hon rättade det direkt så jag fick iallafall 22/26 p. Duger! Sen skulle vi egentligen ha engelska, min men engelska blev inställd så jag slutade då =D ÄLSKAR att dom inte sätter in vikarier i första taget på gymnasiet!

Så nu har jag alltså ätit, så jag ska göra mig iordning nu och sen åkte till stallet. Blir en tur i skogen idag tillsammans med Hanna. Tråkigt att det regnar bara. Men vi överlever nog, vi lär nog prata om globen, stockholm horseshow. Ska troligtvis dit i november :D och då blir det shoppning kan jag ju lova, både hästgrejer och vanliga kläder. Men nu ska jag byta om,
/Emma


Bjuder på lite bilder från lokala dressyrtävlingen chpk anordnade för några helger sen.

Jag står och stör hanna jibb.

Jag, Marie, Anders och Elin.

Jag som prisutdelare.


"-nejdå, det kommer inte alls börja regna igen, jag ser ju att solen börjar komma fram igen där bakom molnen!"
Där fick jag för att jag för en gångs skull var lite optimistisk. Nej ni, jag tänker minsann hålla mig till att vara pessimist! Det blir nog bäst så.

Min spotifylista;
hehehohahi

13 september

hej, gick upp kvart över 6 imorse, den ni. Den slår ni inte i första taget. Men eftersom jag gick upp så tidigt är jag trött nu, det är dåligt. Fast jag tror fan jag är trött varenda dag oavsett när jag går upp, så det kvittar nog egentligen om jag går upp kvart över 6 eller tio typ. Fast ne, ändå inte.

Haha, jaja. Morgonfodrade i stallet och sen red jag. När klockan var 10 kom hanna till stallet, så då satt vi och fikade. Vi hade ju bestämt oss för att putsa våra grejer riktigt ordentligt, men det första vi gjorde var alltså att fika. Haha i alla andra stall är det typ jämt gammeltanterna som sitter och fikar och snackar, men inte i stall wittgren inte, där är det jag och hanna som står för fikastunderna :D Sen putsade vi iallafall, så nu skiner mina grejer starkare än solen! Nästan iallfall...

Cyklade hem sen och la mig i soffan och kolla på tv(halvsov). Det var skönt det! Gjorde mat vid typ 2. Vid 3 kollade jag på tyra bank show, det var intressant, handla om 2 bästisar som dom hatade varann och var elaka mot varande fast dom egentligen älskade varann, haha det var för komplicerat för min trötta hjärna så då gick jag hit upp till datorn istället.

Ska tare lugnt ett tag till nu, sen vid kvart i 6 ska jag cykla till hanna så ska vi ge oss ut och springa i skogarna hemma hos henne, lisahöjd tror jag stället vi ska springa på hette. Mycket roligare att springa om man testar lite nya ställen :)
/Emma


Mina förhoppningar väcktes, för att sedan raseras.

Hallå
Just nu sitter jag här och försöker hålla ögonen öppna, men det är fan inte det lättaste när man är så galet trött som jag är. Ändå sov jag till 11.15 idag, hehe konstigt.
Gårkvällen spenderades hemma hos louice med henne och gabriella. Vi pluggade, åt tacos, kollade lite på tv, gjorde popcorn, och pratade en hel massa såklart :) Hade helt enkelt skit trevligt! Drog hem från louice vid halv 1, då satt jag vid datorn en väldigt kort stund och senare blev det sängen.

Idag gick jag somsagt upp kvart över 11, åkte till stallet vid 12.40 typ, då gjorde jag grejerna och sen red jag markarbete på banan, det gick ganska bra. Sen skrittade och travade jag av razzel i skogen med gabriella. Sen cyklade jag hem (fyfan, jag HATAR att bo på djurgårn) och bytte om. När jag var klar cyklade jag och louice ut till a9 och sprang 3 km på spåret. Det var riktigt skönt att komma ut och springa faktiskt! Avlsutade dagen med en hamburgartallrik från charlies, ibland får man vara lite onyttig faktiskt. Problemet är dock att jag inte bara är onyttig ibland, utan jämt, hahaha :D Men så är det, man lever ju bara en gång, då ska man fan få äta gott också =D Nu ska jag duscha, hejs.


Let's call it the comeback

Hej,
har precis tagit en varm, skön dusch. Det var underbart kan jag lova, för jag frös innan!
Slutade tidigt idag, halv 2. När jag kom hem så åt jag 2 mackor först, och lite äppeljuice till det. Sen har jag gjort en massa saker, mest onödiga förstås, som att sitta vid datorn, äta drömtårta och prata.

Men har även bäddat iordning lite provosoriskt här åt mig i dator rummet, det blir min sovplats för 2 nätter, eftersom en bekant till mamma och pappa ska sova i mitt rum imorn när pappa har 50-års kalas, för han kommer från karlstad så orkar han väl inte åka hem på kvällen imorn eller något antar jag, och som den snälla, trevliga, väluppfostrade, godhjärtade lilla ängel som jag är så lånar jag givetvis ut mitt rum! Fast egentligen är det mest strategi för att kunna sitta här vid datorn imorn istället för att vara nere vid kalaset och sociala och vara trevlig ;)

Jag har också varit i stallet och hoppat på ridbanan på razzel tillsammans med hanna och mysan idag, det gick riktigt bra för oss båda :-) Det gillar vi. Nu ska jag leta lite efter en nyhet att ha med imorn till samhällslektionen, men har hittat en ganska bra redan som handlar om sverigedemokraterna, moderaterna och sossarna! Den får nog duga. cya
/Emma



 ibland orkar man inte vara seriös, och då blir det ju som det blir, i detta fall ser jag ut som en kanin, men kaniner är ju rätt charmiga?


Limb by limb

Holas amigos!
Är förmodligen dom enda orden jag kan säga på spanska, men det är ju ganska bra för en som aldrig läst spanska, right? :D Har varit så jäkla seg hela dagen, har typ gått omkring som en zombie. Loggade in på datorn en smabbis imorse innan skolan, och det var så sjukt läskigt då för när jag tittade rakt fram så såg jag typ som rullande blixtar i vänstra ögonvrån, men när jag tittade åt vänster för att se vad det var så såg jag dom inte, utan dom var fortfarande i ögonvrån så det var skit störande för jag kunde ju aldrig se vad det var. Och det blev skit jobbigt att läsa typ texter på fb osv för jag blev ju typ helt yr när jag försökte ignorera blixtarna och aaah, helt galet. Men mormor sa nyss att det kan bli så om man är överansträngd eller så, men det låter ju konstigt för jag är verkligen inte överansträngd, hahaha!
På matten idag i skolan iaf, så fick jag en sån hemsk, jävlig, plågsam, sprängande huvudvärk så jag kände för att bara springa ut ur klassrummet och lägga mig på en bänk och blunda och tjuta. Men riktigt så dramatisk var jag inte, nöjde mig med att gå till skolsköterskan och få huvudvärks tablett! Funkade det med. Fast jag har fortfarande lite huvudvärk men inte värre än att man står ut med den :)
Slutade halv 1 då drog jag till stallet och red ut med hanna. När jag kom hem var mormor och morfar och farmor och farfar här eftersom mamma fyller 42 idag, och så har vi satt upp ett super stort partytält som vi ska ha på fredag när pappa fyller 50 år. Sen fikade vi ju givetvis också, ett måste ju! =D
Nu ska jag ta mig en varm, lång, skön dusch!
/Emma

Catfight

Hade nyss slagsmål med min idiotkatt peps-olof. Jag hatar katter nu! Så här vare, att jag skulle bädda rätt i min säng för lakanet hade typ åkt ur på ena halvan av sängen. MEN, när jag skulle bädda rätt så låg rövolof på min säng, så jag skulle lyfta bort han lite försiktigt och sen lägga tillbaks han när jag hade bäddat klart, trodde jag ja, men så blev det ju inte. Kattjäveln bet mig i handen så då vågade jag inte lyfta han under magen sen, så jag försökte butta bort han och då hoppade han runt och försökte riva mig så då blev de catfight på riktigt, och hela historien slutade med att jag drog tag i lakanet så peps-olof ramlade ner från sängen, blängde surt på mig och sprang sedan ner till köket och tiggde mat av mamma, så jag vann :D:D:D

Hur som helst, började halv 10 idag, slutade kvart över 3. Fick dock sluta tidigare men det kvittade ju eftersom jag ändå väntade på gabriella sen. Vi cyklade hem och jag åt flingor lite snabbt sen drog jag till stallet, så åkte vi till hovslagarn och skodde razzel. Kom hem runt 6, så sen dess har jag städat rummet (hann/orkade inte det igår), gjort drömtårta till imorn mamma fyller år, och poppat popcorn helt själv IGEN. Det gick inge bra den här gången heller, mamma börja skrika på mig så då fick jag panik och så åkte massa popcorn ut i hela köket igen :c mammas fel.... hon är inget ljushuvud hon inte! Nu ska jag kolla på oc-avsnittet när hon marissa (?) dör, och sen gå och lägga mig. Blir fint de!
/Emma



6/9

Hejhallå, ska skriva ett kanon snabbt inlägg för sen ska jag duscha och äta och städa lite i mitt rum och blöööö. Började vanlig tid idag, hade först franska, sen historia, sen svenska, sen lunch, sen engelska sen slutade jag vid typ halv 2! Drog hem och åt och satt vid datorn ett tag så sen cyklade jag snabbt som vinden till stallet vid halv 4, kom på i sista stund att jag hade em-fodringen. :)
Sen red jag och grejade och åkte hem vid 7. Sen segade jag mig ett tag hemma och kom sen på att jag hade matte att räkna, och det gick käpprätt åt helvete, varför ansträngde jag mig inte mer för att lära mig något i högstadiet? Kan ju fan ingenting, så matten kan ta sig där solen inte lyser! Nu ska jag äta
/emmmmma

Smooth criminal

Jag är trött. Eller nej, jag är grymt trött. Jag är läskigt trött. Inte så konstigt med tanke på att jag gick upp 7 imorse för att åka till stallet och fodra. Kom hem vid halv 10, då gick jag och la mig i den underbart sköna soffan, men kunde inte somna för någon av mina grannar var en retarded idiot och höll på och sågade med en motorsåg eller något liknande, inte så jäkla lätt att somna då kan jag berätta. Låg och vilade i soffan och kollade på tv i flera timmar iaf, skönt att vara lite lat!

Sen vid typ 2 började mamsen steka pannkakor så dom åt vi upp sen! Dom smakade smaskens, haha pannkaka är ju min favoritmat! =D Vid halv 4 drog jag hem till gabb så då cyklade vi till stallet och skrittade ut en sväng i skogen. Sen cyklade vi hem och jag hann se slutet på oth, och det var skit spännande för det var 2 som blev skjutna, så nu väntar en otålig emma på att se fortsättningen nästa söndag. Dock så skulle gabriella ladda hem nästa avsnitt och kolla så jag får tvinga henne att berätta vad som hände i skolan imorn! :DddD

Efter att jag sett slutet på one tree hill så gick jag upp till duschen och tog en lång, varm, skön dusch, och det var alldeles alldeles underbart för jag frös som en eskimå men nu är jag varm som en indian igen! :D

Men nu ska jag sova, annars lär min hjärna ignorera alarmet imorn klockan halv 7...  Och det vore ju hemskt tråkigt om jag skulle få en ofrivillig sovmorgon.........................

Godnatt :-)




Tonight I have to leave it

jävla idiot cp invalid dator, som hänger sig hela tiden, döööö datorhelvete. USCH, vad jag inte gillar när tekniska saker börjar leva sitt eget liv och inte gör som jag vill ;c Tar på ett ungefär 3 år för min dator att byta hemsida från tex facebook till nelly.com osv. Jag lider med mig själv! Kanske borde byta ut min dator till johans dator som typ är helt ny och skit snabb, och hoppas på att han inte märker något? Fast ne, kan nog glömma det. Han skulle märka om jag ens hade petat på hans tangentbord medans han är borta.

Gick upp halv tio idag iaf, vaknade då och kunde inte somna om, jag som ville sova länge! För imorn kommer jag inte kunna göra det, har morgonfodringen i stallet ju. Tvingade med mig johan ner till stan för att kolla på en födesledags present till pappa, han fyller 50 på fredag. Vi köpte en klocka från ur och penn till honom, det kommer han att gilla! Han har inget val, bara att se glad ut och ta emot även ifall han tycker den är ful =D fast han kommer att gilla den, det vet jag! Köpte även en after eight ask till mamma också, hon fyller ju 42 på onsdag och jag hade bara köpt ett ljus till henne så jag kände mig lite snål ett tag. Så nu får hon både ett ljus OCH en aftereight ask så nu har hon absolut inget att klaga på!

Åkte till stallet vid 4 och red i stora gräshagen idag, razzel var lite smått galen men ändå ganska lydig eftersom jag tömkörde han igår. Och nu orkar jag knappt skriva ett ord till känner jag, så jag går och kollar på film en stund och sen går jag och lägger mig så jag orkar upp 7 imorn, hujedamig. bye


You don't get another chance, life's no nintendo game

JA TACK, till detta:

 


please please please

tjaaa
Slutade halv 2 idag istället för kvart över tre för den sista lektionen som är idrott blev inställd, kan det bli bättre?! Nej tror nog inte det, slapp idrotten och fick sluta tidigt ju, svårslaget. Så jag har bara haft historia och samhäll idag, dansen imorse var också inställd. Synd att jag inte visste det igår, då hade jag fått en rätt skön sovmorgon idag. Aja, så kan det va.

Ska göra iordning någon mat nu och äta och sen ska jag försöka dra mig ner mot stallet, tänkte tömköra razzel idag + rida i gräshagen lite. Ska även fixa allting åt mysan eftersom hanna är iväg på bröllop eller vad det var hon skulle på. Så nu är jag en busy woman för några timmar framåt, så hejdå =)


imorse, haha ser ut som att jag är ginger, är jag ju inte kan jag tala om, blev bara konstigt ljus, jag har faktiskt en själ ;)


HAHA så här blir det om man har ett fönster bakom sig, haha min kamera är cp


Shout Out Louds – Please Please Please


2/9

Har nyss poppat popcorn, gjorde det all by myself. Det var läskigt, det flög popcorn över hela köket! Vi poppar ju i kastrull och inte i micron, myyyyyycket svårare, men det började iaf inte brinna så jag är nöjd!

Började 20 över 8 imorse så gick upp den vanliga tiden, stod och väntade på gabriella i 10 min innan jag ringde och då hade både hon och louice försovit sig så jag fick cykla själv till skolan, och cykla fort fick jag göra också för att hinna, men jag kom till skolan 19 över 8, snacka om timing. Eller mest tur kanske, hoho. Hade först svenska, sen naturkunskap (UNDERBART ÄMNE, UNDERBAR LÄRARE!!), sen matte sen lunch sen engelska sen slutade jag halv 2 typ. Jag och gabb drog då hem till my place och käkade bacon, makaroner och stekt ägg, helt okej gott. Sen satt vi och prata och trakasserade min bror och tvinga han att följa med till ica och köpa cola till gabriella, jag betalde min egen cola jag! *stolt* Sen åkte vi hem till mig igen och gottade oss med drickan osv, sen vid 4 var jag tvungen att åka till stallet eftersom jag hade em-fodringen så då drog hon hem och jag begav mig till stallet. Pysslade bara och grejade idag.

Kom hem för en stund sen så nu ska jag äta lite kvällsmat tänkte jag sen blir det duschen!
 Hejdå


Dagens:


Körde på uppsatt hår, skönt det med ibland :)


Det är bara musik men vet du vad, musik kan göra underverk

Hejhej :)
Har nyss ätit kvällsmat, fil med special K flingor, så mums! Började 20 över 8 idag så gick upp tidigt, som vanligt. Hade samhällskunskap först, efter det hade vi klassråd, sen matte sen franska och vid halv 1 efter franskan slutade jag, så underbart att sluta tidigt! Jag och gabb drog till stan och så köpte jag en present till min mamma, hon fyller år snart. Pappa med så jag måste hitta en till honom också, känns dock som att jag kanske borde köpa något lite dyrare till honom, han fyller ju 50? Aja får se, är ju tanken som räknas ju! ;-) Sen drog vi hem till mig iaf och gjorde mat och sen gjorde vi no läxan. Hahah första läxan vi fick i no och vi gissade oss till svaren, det bådar ju gott! Hahah aja det går som det går.
Sen var vi hemma hos mig fram till typ halv 5 iaf, då åkte gabriella hem till lojs och jag började göra mig iordning för att åka till stallet, kom inte iväg förräns 6 dock, finns det glass hemma så gör det ju, hahaha! Cyklade hem från stallet typ strax efter 8, jobbigt att cykla men med lite glad knekta kungar musik så gick det lite lättare iaf uppför helvetes backarna. Nu ska jag duscha och sen blåsa håret och sen gå och lägga mig och kolla på film och mysa. ciao!




RSS 2.0