I'm going backwards through time at the speed of light

Hello! Har nyss tryckt i mig lite glass, gott. Hade jättekul i göteborg i lördags, köpte en hel del fina saker på mässan. Tar kort och lägger in bilder här ikväll. Sen har jag och Hanna och Hanna sovit i Maddes hus, kommer bilder från det med någon gång. Nu ska jag snart promenera ner till stallet så ska jag och Hanna F ta in hästarna. Resten av dagen kommer gå åt till att fixa lite proviant till bussen imorn och kolla över lite vad jag behöver inhandla, är ju Ullared som gäller imorn med ida! Skriver mer senare, puss!
Pappa har köpt den här bilen nu eftersom han sålde den svarta bmw:n som vi hade. Så nu är det här min och mamsens nya stallbil, hihihi.

Dag 10 - En dröm som jag hoppas blir sann

Är i Göteborg när ni läser det här, det är alltså ett tidsinställt inlägg. Här kommer dag 10, sista dagen av det jag har hållit på med alltså.
Min största dröm är att bli en professionell hoppryttare. Jag vill bo i Frankrike och ha en egen hästgård med ett skitfint hus och 2 stall. Ett stall för mina tävlingshästar och hästar jag har på försäljning osv, och ett till stall för avelston och föl osv. Jag vill ha mycket mark så att man får plats med stora, fina gräshagar, en lösdrift för unghästar och även lite mindre rasthagar som tävlingshästarna går i under tävlingssäsongen.
Jag vill ha ett stort luftkonditionerat ridhus och 2 ridbanor. En stor hoppbana, och en lite mindre dressyrbana. Jag vill också ha en terrängbana. Sen vill jag självklart ha en stor, fet jävla hästlastbil så att jag kan köra omkring mina tävlingshästar till olika tävlingar i Europa. Inga små krav jag har som ni ser, hehehe. Men det är min dröm iallafall, och jag kan bara hoppas på och jobba för att den ska bli sann!
Skulle inte tacka nej till att bo här!!!!

Dag 9 - Två saker jag önskar jag kunde göra

En sak jag väldigt gärna skulle vilja kunna är att spela gitarr, och sjunga till. Det ser så mysigt ut och aah, jag är verkligen svag för låtar i akustiskt version. Så det skulle ha varit skitkul att kunna det, men jag är verkligen inte musikalisk för fem öre så det är bara att fetglömma!

En till sak jag skulle vilja kunna är köra bil. Men det kommer jag ju lära mig snart, men jag är otålig som vanligt! Ska bli så skönt sen när man har körkort och egen bil och slipper vara så beroende av skjuts hela tiden. Frihet!
Min framtida bil kanske...? ;) Hehe.

Pick up the pieces and move on

Nu kommer min lista på saker som jag vill/behöver köpa i Gbg HS:
  • Ny hjälm. Har inte råd att köpa någon jättedyr och fin, så får nöja med med någon lite billigare modell.

    Blir säkert något sånt här liknande! 



  • Ridbyxor. Får se lite vad det finns där, men vill gärna ha ett par beiga. 



  • Ett vanligt dressyrträns med aachennosgrimma utan massa "detaljer" på. Har just nu bara ett träns med pullarnogsgrimma, och sen även ett vanligt träns fast med mässinginslag både på pannbandet och nosgrimman. 

    Det här var helt ok, fast isåfall skulle jag byta ut pannbandet mot ett finare.

  • Tunt tävlingstäcke, att ha till våren/sommarn. Vill ha ett lite finare som jag bara kommer använda på tävlingar. 

    Det här skulle Razzel passa bra i, han är så fin i rött.

  • Ridstrumpor. Går alltid åt! 
    Horze Tip-Toe strumpor

  • Ridtröja. Behöver fler snygga tröjor att rida kurs i osv.




  • Gaiters. Dels har mina blivit så slitna, och det känns så töntigt med blingbling på dom, haha. 


  • 3-fingers vantar. Jag tror starkt på att det kommer vara kallt ända till april, så lika bra att investera i ett par rejäla vantar så att jag slipper amputera mina fingrar! 
    3-fingers vantar, stoppade


    Tror faktiskt inte att det är så mycket mer som jag verkligen behöver. Får se lite vad jag hittar där, lär ju få med mig något schabrak hem, det får man alltid!

Sjuk

Godmorgon.
Är hemma ifrån skolan idag, har nämligen feber tror jag. Så jävla opassande, är ju göteborg horseshow imorn. Men jag ska minsann åka oavsett hur sjuk jag är! Men idag ska jag bara ta det lugnt och försöka bli frisk och hoppas på att jag inte hostar sönder mina lungor. Hatar den här jävla hostan, har inte sovit mycket alls inat pga av den. Men ska iallafall ta mig en promenad ner till stallet i eftermiddag hade jag tänkt, orkar inte sitta inne hela dagen och lite frisk luft har ju ingen dött av. Men nu ska jag försöka få i mig lite frulle, har ingen matlust men måste ju äta om jag vill bli frisk så det är väl lika bra. Uppdaterar senare om vad jag ska köpa i göteborg imorn.

Take all the courage you have left wasted on fixing all the problems, that you made in your own head

Har ganska så nyligen kommit hem från årsmötet, det gick bra, det var god pizza. Är jävligt förkyld så jag nyste nyss 9 gånger i rad, coolt. Ska snart lägga mig och sova, tror dock inte det kommer gå så bra för jag har en sån förbannad jävla rethosta som irreterar min stackars hals hela tiden. Göteborg horseshow om 2 dar, skräll att jag är sjuk då! Mamma sa nyss att vi måste sluta åka till göteborg för att jag jämt blir sjuk då, HeHEhe. Hejdåda.
Var lite glad igår morse, av någon anledning. Kan ju inte ha varit för att spegeln var ren iallafall, för den har minsann sett renare dar...

Dag 8 - Tre ord jag inte kan gå en dag utan att säga

Det första ordet som jag inte kan låta bli att säga på en hel dag är nog, "hungrig". Vet inte hur många gånger varje dag jag klagar på att jag är hungrig, men många gånger är det iallafall!.
Ett annat ord jag säger varje dag är nog "orkar inte". När man är så lat som jag är så är det många saker man inte orkar.
Och ett tredje ord då som jag säger varje dag, det måste nog vara "tyst". Alltid är det någon som ska sitta och babbla om massa onödiga saker, oftast min mamma får jag nog erkänna.
Har inga nya bilder på den här datorn, så ni får nöja er med asroliga google bilder.

Tiotusen meter upp i luften ser jag allt så klart

Halloj. Har rätt nyss tagit en varm och skön dusch, behövdes verkligen för att tina upp mina isbitar till fingrar. Red ut med hanna förut, och det var tydligen 21 minus vi red i, aldrig mer säger jag. Trodde verkligen att jag skulle behöva amputera fingrarna där ett tag. Nu ska jag snart sova, imorn blir en lite småstressig dag. Har årsmöte med CHPK på kvällen så måste försöka hinna rida innan det, me jag går nog hem efter matten imorn så det ska jag allt hinna isåfall. Det var allt jag hade att säga ikväll, peace.


Dag 7 - Fyra minnen jag aldrig glömmer

1. Ett underbart minne jag har, är den näst sista sommarn jag hade Pieter. Han och Bombi gick uppe i skogshagen och dom fick komma in varje kväll. Så varenda gång jag gick upp dit vid kanske 7-8 tiden, så såg man dom aldrig för dom var en bit in i skogen. Men så fort jag ropade på Pieter så fick man höra ett högt gnägg till svar och sen kom han alltid travande eller galopperande i fullfart med bombi några meter bakom sig. Det låter säkert jättefjantigt, men alla som har en egen häst kan säkert förstå glädjen jag kände. Speciellt nu när jag inte har honom kvar, då har det blivit till ett jättefint minne som jag blir glad av.
Första bilden på mig och Pieter
2. Ett annat minne jag aldrig kommer glömma är när jag och gabriella var ute och busade med Pieter i skogen. Vi ledde honom i träns med delta och grimskaft, och när vi precis skulle vända och gå hem igen efter lite bus så kastade han sig iväg, och jag tappade givetvis grimmskaftet, och där var vi en ponny mindre. Pieter galopperade hem mot stallet i fullfart och jag och gabb kutade efter, har aldrig sprungit så fort! Men som tur var gick allt bra och när vi kom till stallet stog han där utanför och såg sååå oskyldig ut! Busponny.

3. Haha, har ett väldigt roligt minne också. Det var såhär att jag och hanna jibbefors skulle cykla hem ifrån stallet en varm sommardag, och så är det ju såhär att det är en väääldigt brant backe ungefär halvägs hem. Hanna var duktig och började cykla uppåt medans jag stod längst ner och gnällde om att det var jobbigt. Sen börjar jag leda cykeln uppåt iallafall, och när jag är typ halvägs och Hanna är nästan uppe så ropar hon, "OJ, det ligger en orm här på vägen." Sen cykla hon förbi den, och där stod jag och vågade inte ta ett steg och visste inte hur jag skulle bära mig åt. Tillslut samlade jag mod iallafall och sprang fort som fan uppför hela backen med cykeln, och när jag kommer upp till Hanna på toppen säger hon: "Men alltså, den var ju död." Hahaha!
Gosig sommarbild på mig och Hanna!
4. Och ja, ett fjärde minne då. Får nog säga när jag red Razzel för allra första gången. Visste ju då att om allt gick bra och jag klarade av honom så skulle vi köpa honom. Så det var en väldigt speciell känsla att sitta upp på honom för första gången!
Rätt ny bild på mig och Razzel.

Varför gråter livet när döden alltid ler mot mig

Fyfaaaaaaaaaaaaaan, vad modekungen har snygga smycken! Och kläder med då för den delen men smyckena är ju att dö för! Men dom kostar ju därefter också...
Alla ringar alltså, ujujuj. Aj'm in löve! Men jag kan fetglömma de flesta av dom här smyckena eftersom de flesta kostar runt 200-300 kr. Vissa tillochmed 500 kr, sjuukt. Men jag skulle inte tacka nej till de här 2 gosiga tröjorna från modekungen.se heller:
Nu ska jag gå och tröstäta, tack för mig.


Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra, för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar.

Kom hem från skolan för en stund sen, har hunnit trycka i mig kladdkaka med vispgrädde på på den tiden. Blir ingen ridning idag, har dels ingen att rida med och sen så orkar jag inte helt enkelt. Skolan har varit som vanligt idag, inget speciellt förutom att jag och ida gick till charlies på lunchrasten och käkade pizza. Nyttig är jag, som ni nog märker. Ska städa mitt rum nu, ikväll blir det cougar town! Hejs
Ja tack jag vill ha dom här kläderna. Köp dom åt mig.

Dag 6 - Fem saker jag inte kan leva utan

1. Eftersom jag har en liten Ida här brevid mig så har jag väl inget annat val än att skriva henne... Så Ida är min första sak jag inte kan leva utan, hihi.
2. Cola.
3. Pengar.
4. Mina vänner och familj.
5. Mina aggresivitetsutbrott, ibland man måste man få ut skiten!

dummis

Haha, idiot-Ida! Men jag gillar dig ändå för du är en gosig idiot!

White sky - Vampire Weekend

Börjar med att ge er en skithärlig och mysig låt!
Vampire Weekend – White Sky
Sen kan jag ju berätta att jag nyss har duschat. Jag har även kollat topmodel och gjort kladdkaka ikväll, en helt okej kväll alltså! Har också ridit ut i skogen med hanna, gick bra. Men det var lite kallt. Nu ska jag snart sova, får väl tagga datakunskap i 2 timmar och 15 min, det är nämligen min första lektion imorn, härligt...! Jaja, godnatt.
Dagens:

Skjorta + jeans/Veromoda
Skor/Nelly.com, för er som bryr er

Dag 5 - sex maträtter jag tycker om

1. Pannkaka, guds bästa uppfinning helt klart!
2. Tacos, man kan helt enkelt inte tröttna på det!
3. Grillad fläskfilé och pomfrites och sallad, godaste på sommaren!
4. PIZZA, ida. JAG GILLAR PIZZA förstår du.
5. Kycklingsallad, när jag gör den själv.
6. Våfflor!
Sådärja! Det var inte det lättaste att komma på 6 olika rätter men det gick, hehehehehehe.

Little lion man

Sitter i skolan just nu och har håltimme. Ville gå och äta pizza men det ville inte ida så det fick bli skolan asajättemumsiga makaroner istället, mycket bättre!!! Men imorn ville ida tydligen äta pizza så då får vi ta det då istället. Ska till stallet efter skolan och rida, och ikväll ska jag baka kladdkaka har jag bestämt!
Kommer plåga er med massa såna här fina bilder ett tag framöver för dom har jag gott om nu efter en helg med hanna!

The memories fade, like looking through a fogged mirror

Har haft en ganska så väldigt hektisk helg känner jag, men väldigt rolig! I fredags hade jag styrketräning på idrotten som var sista lektionen, och sen fick jag skynda mig hem och sen skynda vidare till stallet och så red jag ut med hanna. Sen åkte jag hem direkt och duschade och packade och sen bar det av hem till hanna och så sov jag där.
Och i lördags skulle vi vara på scandic hotell halv 9, och vi skulle hinna morgonfodra innan så då fick vi gå upp tidigt. Sen hade vi fullt upp med massa grupparbeten och övningar och föreläsningarn från halv 9 till sju på kvällen. Sen hade jag och hanna tänkt ta ett dopp i poolen på kvällen, men den var ca 15 meter lång och skitliten, en riktig besvikelse alltså! Men sen så hittade jag och hanna ett solarium istället, och då var min kväll räddad! Så nu är jag liiite brunare.
Och idag då så höll vi på mellan nio och 3 på scandic, sen fick vi åka hem. Då åt jag lite snabbt och sen åkte jag och mamma direkt ner till stallet till gosen, lastade och så åkte vi iväg till Hedhult och red där i ridhuset. Första gången jag red ett dressyrpass för iår, och det gick verkligen jättebra! Långt över förväntan eftersom vi bara har tränat kondition i skogen hitills. Så det var kul! Men nu ska jag sova för jag är typ helt jävla död, så godnatt.

Dag 4 - Sju rädslor

1. Min största rädsla är att alla människor på jorden utom jag helt plötsligt dör, och så blir jag helt ensam kvar.
2. Att ljusrören i solarium ska explodera medans jag solar.
3. Mörker, beroende på vart jag är.
4. Att någon i min familj eller någon av mina vänner ska dö.
5. Att något ska hända min lilla razzel. (gäller även pepsolof litegrann.)
6. Att bli inlåst på t.ex någon gammal, läskig toalett eller liknande.
7. Att bli itvingad mjölk. Hatar när mamma och pappa försöker tvinga mig att dricka mjölk, för det är ju såååå bra för skelettet och blablabla, vem fan bryr sig? Gillar man inte mjölk så gör man inte och jag HATAR verligen mjölk mer än något annat. Men nuförtiden vägrar jag att ens dricka en droppe av denna vidriga dryck, värre var det när jag var en ung och oerfaren och mina föräldrar kunde tvinga i mig mjölk.


Kids - MGMT

Hej däääääääär.
Sitter på Scandic hotell just nu och living the dreeeeam. Typ iallafall. Har nyss solat solarium och nu väntar jag på att Hanna ska sola klart. Sen blir det cola, godis och skruvar och så ska vi kolla på någon bra film hade vi tänkt. Nu vet ni det, så hejdåda.



18 Februari

Sitter och fular mig hemma hos fröken frejaaaa. Vi har sketaroligt med camen, tyvärr blev de flesta bilderna waaaaaaaaaay to snygga för att visas här. Hehehehehehehehe. Vi ska snart sova för imorn ska vi upp tidigt och bege oss till karlstad och hotell scandic klarälven. Så ha en bra fredag för det har jag! TJO


FAN vad vi är snygga. Topmodel nästa?

Dag 3 - Åtta saker som irriterar mig

1. Min bror. Vi tjafsar nästan jämt, han kan verkligen få mig att vilja slå sönder något.
2. Att det jämt är äcklig mat i skolan. Och när det väl är någon hyffsat god maträtt så kan man knappt äta ändå för att den är så sjukt dåligt tillagad.
3. När saker inte går som jag vill.
4. Att jag JÄMT får pomfrite krydda på mina pomfrite om jag beställer från t.ex charlies, torggrillen, johanssons. Jag säger klart och tydligt "INGEN pomfritkrydda, bara salt" varenda gång jag beställer men dom verkar ju inte fatta!
5. Falska människor.
6. När jag måste gå/cykla hem ifrån stallet, usch! Helt hemskt att ta sig upp för alla 7 miljoner backar som är lika branta som mount everest!
7. All den här jävla snön som aldrig verkar försvinna, GE MIG SOMMAR, TACK?
8. Mig själv. Kan bli galet irriterad på mig själv ibland, när jag inte orkar ta tag i saker osv. T.ex om jag har bestämt mig för att gå och köra ett stenhårt gympass dagen efter, och sen orkar jag inte det när det väl är dags, fast det egentligen är väldigtväldigt behövligt. Då vill jag bara slå till mig själv för att jag är så lat.
Ah, har väl inte så mycket att berätta om dagen. Har cyklat ner till stallet för första gången iår, wihu. Har även varit på godislagret och säkrat upp mitt godisförråd inför helgen i Karlstad med Hanna, hihihi. Det kommer bli bra, riktigt bra nu när jag har fixat det viktigaste! Nu ska jag ta en dusch, TJO.
Tog en snabb bild i camen bara lite sådär hastigt, blev rätt bra ändå måste jag erkänna?

Ingen kommer hit för att återvända

Har nyss ätit våfflor, och även lite glass på det. Igår åt jag nuggets och pomfrits. Går bra för mig att vara nyttig som ni märker. Har iallafall haft en kort skoldag idag, slutade halv 1. Hade franska sista lektionen och hade världens sämsta humör, Ida blev den lyckliga som fick stå ut med det, grattis! Men nu 'r jag mätt och go så nu är jag bara trött. Skulle egentligen ha ridit ut med Susanne sen men hon var sjuk så jag får se om jag tar en tur själv eller om hesten får vila. Tror starkt på det sista alternativet. Nu ska jag göra något annat, hejs.


Ingen kommer hit för att återvända
Man tänker på sig själv först
Ingen annan
En enkel regel
Cirkeln sluts igen
Vid ringen på centralen
I den stora stygga stan
Ingen annanstans
kan man vara ensam som just här

Dag 2 - Nio saker jag gör varje dag

1. Äter frukost, äter alltid ordentlig frukost, typ fil och special K, eller mackor med citronvatten till.
2. Är i skolan.
3. Är i stallet och rider på min häst.
4. Kollar på teve.
5. Sitter vid datorn. 
6. Duschar. 
7. Pratar en jäkla massa. 
8. Skrattar. 
9. Gosar med min kissemiss!

Dag 1 - Tio fakta som ni kanske inte vet om mig

1. Jag bor i ett vitt hus på Djurgårn.
2. Jag har 2 husdjur, en fet katt och en häst.
3. Min favoritmat är helt klart pannkakor!
4. Jag älskar att kolla på humorserier, som t.ex 2 ½ men, how I meet your mother osv.
5. Jag gillar inte skräckfilmer men kollar på dom ändå av någon väldigt dum anledning.
6. Jag går första året i gymnastiet, samhäll på Brogårn.
7. Jag älskar att shoppa, helst kläder då såklart men även andra grejer som hästgrejer eller saker till mitt rum.
8. Jag längtar till snön försvinner så man kan cykla överallt igen.
9. Jag fyller år den 7 november, hatar att fylla så sent!
10. Jag älskar cola mer än något annat på denna jord!

15 februari

Drar till med en sån här som alla andra gör

Dag 1 - tio fakta som ni kanske inte vet om mig
Dag 2 - nio saker jag gör varje dag
Dag 3 - åtta saker som irriterar mig
Dag 4 - sju rädslor
Dag 5 - sex maträtter jag tycker om
Dag 6 - fem saker jag inte kan leva utan
Dag 7 - fyra minnen jag aldrig glömmer
Dag 8 - tre ord jag inte kan gå en dag utan att säga
Dag 9 - två saker jag önskar att jag kunde göra
Dag 10 - en dröm som jag hoppas blir sann

We were always meant to say goodbye

Blev ingen powerwalking ikväll med Ida, var på tok för kallt för såna galenheter! Har istället tillbringat kvällen i soffan och glott på topmodel, som jag gör varje måndag klockan 8, ehehehe. Bra skit ska ni veta!
Känns lite ovärt att blogga just nu, för mina dagar är extremt ointressanta. Dom består av skolan och stallet typ.
Men till helgen blir det andra bullar, för då åker jag och Hanna f på ulk kurs och ska bo på Scandic hotell i Karlstad, me like! Me like a lot tillochmed, kommer nog bli asakul.
Och nu är det bara 2 veckor kvar till sportlov, helt fantastiskt måste jag nog säga. Men nu har jag yrat tillräckligt, så nu blir det ett vänner avsnitt innan det är dags att sova! Godnatt.
Bild från skolavslutningen, jag längst till vänster. Känns som om det var en hel evighet sen jag gick i 9an med gamla klassen, men det är ju inte ens ett år sen! Himmel och pannkaka vad tiden går fort.

~

fan vad jag är SUR just nu! Hade tänkt göra min första start med razzel 9 april på krk iår, men nu såg jag att jag tydligen ska vara på ulk kurs (ungdomsledarkurs) hela den helgen?!?!?!?!?! Jävla skit! Får se hur jag gör, om han är tillräckligt igång och bra så är det en tävling 27 mars, annars får det bli en 17 april. Hatar när det inte blir som man har tänkt sig! Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova, godnatt.
Bild från när vi var i grums.

Call me insane, call me Mr. Vain

Sitter i skolan just nu och dunkar Mr. Vain med gosisida! Assooooooooooft ju. Senare idag ska jag rida ut med susanne och ikväll ska jag och ida ha alla hjärtansdag dejt och gå ut och powerwalka tillsammans. hohoho. Blir inte mycket pluggande för mig just nu känner jag men vad gör det?
Bara för att idag är idag så bjuder jag och ida på en hel massa härliga bilder, hihihi. TJO

Rags to riches

Kan ju passa på att berätta vad jag har gjort idag också när jag ändå sitter här och häckar. Ja, vad har jag gjort? Ridit ut i skogen med mamma. Fikat. Ätit pizza. Sovit. Ah, det var väl ungefär så min dag har sett ut. Pappa har sålt våran fina bmw också, buhuhu. Han kunde ju ha sålt den fula istället. Men nu ska jag poppa popcorn.
Ren och fin spegel, jo jag vet.

dööööööööööö

ååååh vad den här bloggjäveln ska dumma sig då! Försökte vara lite engagerad här för några dagar sen och hittade på en lite roligare och bättre design än vad jag hade förut. Men sen blev den inte alls som den såg ut i förhandsgranskningen, så då fixade jag om den igen igår och då såg den helt okej ut. Och så loggar jag in nu och kollar och då är den SKITful med typ knall turkos färg som bakgrund. Blöööö känner jag för det. Ger upp den här skiten nu, får väl ha en grå och tråkig och ful bakgrund då.

Things will never be the same again

Har rätt nyss kommit hem från Ida. Har varit hemma hos henne och kollat på lite film, och sjungit litegranna osåååå, av någon konstig anledning blir det alltid allsång när jag och Ida lyssnar på musik tillsammans. Tycker nästan lite synd om hennes föräldrar som fick höra skiten, ehehehehe.
Annars idag har jag varit i skolan, på gymmet och i stallet. Har varit kallt och jävligt hela dagen, och förbannat snöigt också för den delen. Men nu ska jag snart gå och lägga mig, har inga speciella planer för imorgon förutom att jag ska rida ut med Madde. Godnatt!
Lite smågammal bild på mig och idis

Fredag 11/2

Hinner för en gångs skull med ett supersnabbt morgoninlägg innan jag drar till tha schoool. Sitter här i mysis kläder just nu och väntar på att lojs ska bli klar. Har som alla andra fredagmornar dans först, uuäk. Gillar inte dans, fast det kan ju bero på att jag suger på att dansa? Hehehe. Slutar iallafall 13.20 idag iställer för 3 för idrotten är inställd, hallelujah! Efter skolan drar jag direkt till gymmet med mina brudar och sen blir det stallet. Och efter det ska jag umgås med lilla gosis Ida hela, långa kvälla! Men nu ska jag gå, ha en fin fredag peoples. TJO
Morgontrött...

Grenade

Just nu sitter jag och trycker i mig popcorn. Inte bra. Har nyss skickat in samhällsuppgiften, bättre. Har också varit och gymmat, toppenbra. Har ridit ut med mamsen idag också, hur bra som helst. Nu ska jag gå ner till tvn. Har sovmorgon imorn, gott!

Branäs

Var ju i Branäs igår, så här kommer lite bilder från då.
Gosis ida


Jag


Ida


Jag och Kemal


Så här såg det ut för Kemal mest hela tiden...






Hade en väldigt rolig dag! Är dock några blåmärken rikare idag... :c

Stand up little girl

Har alldeles nyss bakat chokladmuffins som jag och Ida ska äta imorn när vi är i Branäs och åker skidor, ska ju somsagt dit med skolan. Funnyyyy! Så nu är jag mätt och go efter att ha proppat i mig några nybakade muffinsar, nam nam.
Har väl varit en helt vanlig dag annars, skulle egentligen ha ridit ut med Hanna men det skippade jag eftersom det regnar. Hoppas på betydligt bättre väder imorn i Branäs annars blir jag sur!
Men nu ska jag packa iordning det sista inför imorn och duscha, och efter Top model blir det sängen. Samling halv 6 imorn vid skolan, underbart eller vad???!! Aja, får väl sova lite på bussen antar jag. Fast jag och Ida ska kolla på Meangirls 2 också! Det gillas. Aja, det var allt jag hade att berätta idag. Hejs
Bilderna är ifrån förra året när jag var i säfsen med familjen + Hanna, får väl hoppas att det går lite bättre imorn, skulle inte alls uppskatta att komma hem med något brutet ben!

Dagens låtar:
JJ – Things Will Never Be The Same Again
Ke$ha – We R Who We R
Bruno Mars – Grenade


Mat mat mat mat mat mat mat mat

Är hungrig som en varg! Väntar på att mamma ska göra klart maten men hon är seg som vaaaanligt. Tacos blir det iallafall. Tredje dagen i rad jag äter det, enda rätta! Har spenderat förmiddan på crk med hanna. Hon hoppade med Mysan, gick bra för dom. Sen har jag även hunnit med lite matteräknande under dagen, och tv-tittande och lite fikande.
Resten av dagen lär spenderas vid tvn, 7 är det ponnyakuten, 8 solsidan, och 9 tror jag det var ridsport. Låter förbaskat bra i mina öron faktiskt. Men nu ska jag ta en dusch medans jag väntar på att maten ska bli klar.
Passade också på förut att kolla över lite vilka kläder jag ska ha när vi åker till Branäs med skolan i övermorn, och självklart skulle min feta katt ligga och bre ut sig över hela min säng, precis som vanligt alltså.

Raise your head up

Har nyss ätit lite kycklingsallad. Och nu har jag inget speciellt för mig så då kan jag ju lika gärna skriva lite här antar jag. Hade lång dag igår i skolan, och när den var slut gick jag hem och duschade och fixade mig och sen gick jag hem till louice. Sen drog vi hem till Gabriel och så spenderades kvällen där med en massa folk. Sen gick jag och Luis hem och så sov jag hos henne.
Gick hem från henne vid 2 idag efter att vi hade ätit tacos till frulle, hihi gottgott. Sen åkte jag till stallet och red ut med madde. Och ja, nu vet ni vad jag har haft för mig! Ikväll går jag och lägger mig tidigt för imorn ska jag upp tidigt och följa med Hanna när hon hoppar på CRK.
Snodde den här bilden från Alice på fb. Hanna, jag, Gabriella och Lojs.

So build up your confidence, so you can be on top for once

Har rätt nyss kommit hem från en riktig mysiskväll hos ida. Först gymmade vi vid 6, och sen när jag hade duschat gick jag hem till henne och så har vi kollat på I rymden finns inga känslor och ätit popcorn och druckit cola. Är ju faktiskt lillördag idag. Men nu ska jag snart lägga mig och sova, ska upp rätt tidigt imorn och rida med Hanna.

Sömnen kommer som en vän, tur och retur mot tystnaden

Har haft en helt vanlig dag som har bestått av skola och stall och mat, kort sagt. Imorgon är också en ganska vanlig dag, förutom att jag slutar kvart över 11, det är inte helt vanligt, men jävligt fantastiskt underbart är vad det är, och vad som är ännu mer jävligt fantastiskt underbart är att jag är helt ledig från skolan på torsdag för då är det studiedag. Där snackar man underbart på hög nivå måste jag säga. Men nu förstår ni ska jag gå ner och poppa popcorn som jag ska äta när jag kollar på min älskade otroligt bästa favoritserie på tv, COUGAR TOWN! ♥ Sen blir det sängen.
Godnatt.

Sömnen kommer som en vän
Den dömer ingen
Glömmer ingen
Öppnar bara famnen


1 Februari

Sitter i skolan just nu med Idis och har min första lektion, datakunskap i 2 h och 15 min, yeey... Igår gjorde jag inget speciellt, var i skolan först, red ut med madde sen och på kvällen kollade jag på Topmodel. Blir ungefär detsamma idag fast idag rider jag ut med susanne istället och kollar på cougar town ikväll. Var väl allt intressant jag hade att säga just nu typ. Hejs.
Jag och Ida

RSS 2.0