Don't be afraid to be young and free

Haha jag är så himla fjantig! Skulle ju egentligen ha ställt av Razzel nu på söndag, men eftersom det här med hovbölden kom emellan så har han ju stått i en vecka nu, så när han är helt haltfri så ska jag väl rida några dagar bara på banan och ta någon skritt tur eller så för att känna att allt är okej. Men iallafall, tillbaks till saken. Jag är så fjantig för Razzel har stått en vecka och jag har redan rid abstinens. Och nu menar jag inte att jag saknar att skritta ut en liten sväng i skogen, utan jag vill träna och tävla, och ligga i hårdträning som vi gjorde i våras och somras! Vet att både jag och Razzel behöver vintervilan, och dom första dagarna tycker man det är jätteskönt men längre än så går det inte innan det börjar klia i fingrarna efter att få sätta igång igen och träna.

Har nyss suttit och tittat på hastnet på dom dyraste annonserna, hittade en häst som gick 1,40 och tillhörde en som var 16-17 år. När man sitter och tittar på såna filmklipp blir man verkligen så himla inspirerad, och man kan inte fatta att man knappt vill rida i regn och kallt väder annars. När jag kollar på såna filmklipp vill jag bara åka raka vägen ner till stallet och bygga upp massa roliga hoppövningar över hela banan och träna med Razzel. Men det är bara att ha lite tålamod, i januari - februari kör vi igång igen och då kommer vintervilan ha gjort oss gott och jag vet att jag kommer vara rejält taggad på att utvecklas och bli bättre, och förhoppningsvis Razzel också ;)

Har redan tänkt ut massa bra övningar jag ska jobba med till våren för att få Razzel mer svängbar, för det har jag verkligen märkt under tävlingarna jag har varit på i år att det är dom med dom mest svängbara hästarna som tar placeringarna.  

Nu ska jag gå och lägga mig innan jag skriver en hel bok, ska upp 10 imorn och jogga ner till stallet och fodra lunch och sen jogga hem. Ska även ner på eftermiddagen en sväng också för då ska hästarna avmaskas. Ska även snabbstäda mitt rum och greja lite inför söndagen, då jag fyller år! Skriver imorn igen om jag hinner, godnatt.


Jag vill, jag kan, jag ska. Allt jag behöver göra är att slita ihjäl mig och lägga alla mina pengar på träning och tävling ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0